Comunicate


2017-08-03

Comunicat CNAIR SA - Exemple de erori la plata tarifului de trecere a podurilor de la Fetești și Cernavodă

Pentru a evita blocajele din zona stației de taxare Fetești, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a implementat, începând cu data de 30.04.2015, posibilitatea ca plata tarifului de trecere pentru podurile Fetești și Cernavodă să se realizeze prin intermediul SIEGMCR (sistemul informatic de emitere gestiune și monitorizare a rovinietei).

Reamintim că potrivit Ordonantei Guvernului 15/2002, pentru tranzitarea stației de taxare de la Fetești pe benzile marcate "etarif", tariful poate fi achitat anticipat sau, prin excepție, până la sfârsitul zilei următoare trecerii (23:59).

În perioada ianuarie – iulie 2017 au tranzitat podurile dunărene Fetești și Cernavodă peste 3.300.000 vehicule, dintre care  peste 72% au utilizat benzile marcate "etarif".

Tot în acest an s-au întocmit 66.777 de procese verbale de constateare a contraventiei pentru vehiculele care au utilizat benzile "etarif" și pentru care nu s-a regăsit un peaj valabil. Dintre acestea, 31.504 procese verbale au fost întocmite pentru treceri efectuate în perioada 01.01.2017 - 23.06.2017, ceea ce reprezintă 1,32% din totalul vehiculelor care au utilizat benzile etarif (3.300.000). Din totalul de procese verbale de contravenție au fost contestate în instanță 1.560, reprezentând 2.34%.

Printre motivele pentru care au fost întocmite procese verbale de constatare a contravenției se numără:

- utilizatorii nu au achitat deloc tariful de trecere.

- utilizatorii au trecut de mai multe ori decât numărul de peaje achitate.

Spre exemplu: un utilizator a tranzitat stația de taxare de la Fetești pe benzile marcate "etarif" mergând într-un sejur pe litoralul românesc și a achitat tariful. Însă la întoarcere a uitat să achite noua trecere situație în care s-a intocmit un proces verbal de constatare a contravenției.

             - utilizatorii au înscris numere de înmatriculare eronate în sms-urile transmise pentru achitarea tarifului.

Exemple de mesaje transmise la 7577 cu intenția de a achita peajul (menționăm că în exemplele de mai jos numerele de înmatriculare transmise au fost înlocuite cu unele fictive):

B00TFI 1Opel Astra G

PH 00 ZEC autoturism

B00KID dacia logan 13 lei

IF00NAK peaj Dacia logan

B00MOJ limuzina

B00ALD 1 autoturism Mercedes Benz

B-00-ALG Hyundai ix35

Personalul CNAIR a mai constatat că de la implementarea acestui serviciu există un număr de 66 de peaje emise pe numărul de înmatriculare înscris în exemplu (număr de înmatriculare aparținând unui vehicul al CNAIR). Practic, persoanele respective au crezut că au platit un peaj pentru vehiculul propriu, deși acest număr de înmatriculare, dat ca exemplu, aparținea evident altei entități. Ultima situație de acest gen a avut loc în data de 30.07.2017.

Reamintim că în mesajele de tip INFO, CNAIR a explicat modul în care trebuie transmis mesajul.

Astfel, dacă un utilizator nu știe care sunt categoriile și cum trebuie să transmită mesajul pentru a achita un  peaj, poate transmite un SMS cu textul "INFO" la 7577. Mesajul primit de acesta este conform celui de mai jos:

"Categorie Peaj Fetesti-Tip vehicul: 1- Autoturism/Marfa <= 3.5t; 2- Marfa >3.5t<12.t/pers.10-23 locuri; 3- Marfa>= 12t max. 3axe/ pers.>23locuri; 4- Marfa>=12t min.4axe; Trimite nr. de înmatriculare urmat de categorie la 7577 (0.05eur/sms). Ex: B54AJV1. Info la 1761 (apel normal)."

            - utilizatorii înscriu în SMS-urile transmise mesaje total eronate.

           - utilizatorii trimit SMS-ul de confirmare după expirarea termenului înscris în mesajul primit de la 7577 (maxim 3 ore).

   - tariful este achitat după expirarea termenului prevăzut în legislație (sfârșitul zilei următoare, pana la ora 23.59)

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, CNAIR a lansat la începutul lunii mai și portalul www.erovinieta.ro prin intermediul căruia se poate achita rovinieta și peajul cu ajutorul cardului bancar. Prin intermediul acestui portal utilizatorii mai pot verifica valabilitatea rovinietei, achitarea peajului și a numărului de treceri efectuate prin secțiunea stației de taxare de la Fetești pe benzile marcate e-tarif. Totodată se poate gestiona o flota de vehicule, prin  achitarea sau verificarea facilă a rovinietei și a peajului.

Menționăm că în conturile create în acest portal, utilizatorii își pot verifica peajele achitate (atât cele achitate prin intermediul portalului, cât și cele achitate prin intermediul celorlalte canale de emitere).

În anul 2017 CNAIR a depistat o singură situație în care peajul nu a fost activat din cauza faptului că operatorul de telefonie mobilă nu a comunicat taxarea, deși încasase tariful de trecere.

 

Informații suplimentare:

În perioada 01.01.2017 - 31.07.2017 distributia peajelor achiziționate prin intermediul SIEGMCR a fost următoarea:

     Categorie vehicul

Modalitate de plată

 

Număr tranzacții

Număr treceri achitate

Total categorii vehicule

SMS

1 trecere

691,987

691,987

TOTAL SMS

 

691,987 

Stații distribuție carburanți + portaluri web

1 trecere

170,367

170,367

2 treceri

551,465

1,102,930

20 treceri

10,760

215,200

TOTAL Stații distribuție carburanți + portaluri web

 

1,488,497 

TOTAL tranzacții

 

2,180,484 

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/exemple-de-erori-la-plata-tarifului-de-trecere 

Data actualizarii paginii: 20-11-2018

Copyright DRDPCT © - Toate drepturile rezervate