Comunicate


2017-09-18

Interviul domnului Stefan Ioniță, Director General al C.N.A.I.R. S.A.- emisiunea Ultima Ediție TVR

Interviu Stefan Ionita, Director General CNAIR SA:

 

Care sunt marile proiecte de infrastructura rutiera din Romania , de cand dateaza si cum pot fi ele realizate, au fost principalele teme discutate astazi la emisiunea TvR- " Ultima editie". Realizator, Claudiu Lucaci. Invitati, Directorul CNAIR SA Stefan Ionita si fostul ministru al lucrarilor publice, Nicolae Noica.

 

Prima harta a retelei de autostrazi care trebuie construita in Romania dateaza din 1938. Aceasta prevedea inclusiv legatura dintre Muntenia si Transilvania.

 

Nicolae Noica ( fost ministru al lucrarilor publice, in perioada 1996-2000):

 

-Trebuie sa existe doar competenta si responsabilitate pentru a face aceste lucruri ..

 

-Circulatia este determinata de existenta autostrazilor si nu invers.

 

-Studiile de Fezabilitate pentru Sibiu-Pitesti erau finalizate in 2008. Trebuiau doar implementate. Guvernele care au urmat nu s-au mai aplecat din pacate asupra acestor lucruri.

 

-Mult timp CNADNR a fost condusa de oameni care nu aveau pregatirea necesara sau de oameni care nu au vrut sa se implice.

 

-Guvernul ar trebui sa declare autostrada Sibiu-Pitesti proiect strategic pentru Centenar.

  

Stefan Ionita ( director general al CNAIR S.A.):

 

-In ultimele 7 luni am promovat investitiile importante, astfel incat sa putem avea, pana la sfarsitul anului, antreprenori pentru ele.

 

-Promovarea proiectelor importante tine de consecventa. la conducerea CNAIR trebuie sa fie oameni care pot justifica in fata organismelor europene importanta acestor proiecte.

 

-Am observat in discutiile cu organismele internationale, ca nu apar blocaje daca ai capacitatea sa explici proiectele.

 

-Multe din Studiile de Fezabilitate, realizate cu ani in urma, erau bine facute, iar acum proiectele sunt promovate pe baza acestora.

 

-Atata timp cat avem un Studiu de Fezabilitate aprobat, trebuie sa trecem la etapa de executie. Asta am facut in ultimele 7 luni si asa am putut promova obiective de aproape 14 miliarde de lei. Urmeaza sa mai lansam anul acesta alte proiecte, in valoare de 17 miliarde de lei.

 

-Un Studiu de Fezabilitate nu expira. Putem sa vorbim doar despre completarea unor elemente, care insa nu trebuie sa intarzie inceperea lucrarilor de executie.

 

-In sudul Capitalei vom avea un Constructor (pentru Ringul 0), astfel incat sa se faca legatura intre A1 si A2, pe coridorul IV. Sustin si dezvoltarea Noii Autostrazi de Centura pe zona de Nord a Bucurestiului. Am sa promovez in zilele urmatoare acest proiect.

 

-Odata scoase la licitatie, obiectivele importante vor fi realizate. Este greu de crezut ca va mai putea cineva sa le opreasca. Este un proces ireversibil.

 

-Proiectul Comarnic-Brasov este esential pentru dezvoltare, alaturi de Pitesti-Sibiu. Ambele proiecte se justifica.

 

-La sfarsitul anului 2020 putem avea o autostrada care sa treverseze muntii. Dar aceasta tine si de o legislatie coerenta in domeniul achizitiilor.

 

-Pentru podul suspendat de la Braila, vom avea in cateva saptamani un Constructor. Este cel mai complex obiectiv lansat dupa Revolutie. Vom intra in Top 5 in Europa.

  

Emisiunea TvR " Ultima editie" poate fi urmarita aici: http://www.tvrplus.ro/editie-ultima-editie-604578

 

Data actualizarii paginii: 20-11-2018

Copyright DRDPCT © - Toate drepturile rezervate